" Wygrywające " CV

06.12.2020
PolskaPraca.pl

Pisząc CV, ważne jest, aby pamiętać, kogo próbujesz zadowolić - (czy to Ty, czy instytucja zatrudniająca?)
Kto czyta Twoje CV?
Nie popełnij tego błędu, agresywne dokumenty są niezbędne, aby odnieść sukces w dzisiejszym konkurencyjnym poszukiwaniu pracy. Każdy rekruter (lub zespół rekruterów) wyspecjalizował się w umieszczaniu kandydatów w wybranej dziedzinie.
Należy pamiętać, że w dzisiejszych czasach ludzie przechodzący proces zmiany kariery są zmuszeni do wykorzystywania wielu metod poszukiwania pracy. W przeszłości o wiele łatwiej było szukać pracy - ludzie po prostu czytali ogłoszenia, dzwonili na podany numer telefonu i rozmawiali przez telefon, umawiając się na rozmowę kwalifikacyjną na następny dzień.
Jednak obecnie poszukiwanie pracy jest znacznie bardziej złożone. Konkurencja o zatrudnienie nigdy nie była większa. Cały proces jest często przeciągający się, zdepersonalizowany twardy i trudny. O życiorysy się już nie prosi, są wymagane. W rzeczywistości są one warunkiem koniecznym do poszukiwania pracy.
Musisz pamiętać, jaki jest cel CV i odpowiednio je napisać. Dynamika w tej dziedzinie jest bardzo ekscytująca, ale także bardzo zmienna.

Rekruterzy, menedżerowie ds. Rekrutacji w firmach i specjaliści ds. Zasobów ludzkich są częścią Twojego poszukiwania pracy, a zadaniem CV jest wyselekcjonowanie kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne.
CV są w rzeczywistości materiałami marketingowymi, które mają na celu sprzedanie Cię potencjalnym pracodawcom, agresywne CV NIE są po prostu spisem Twoich doświadczeń zawodowych lub Twojej biografii .
Co sprawia, że ​​CV jest „wygrywające”?
Oto kilka metod i sugestii dotyczących pisania agresywnych CV.
Udane CV musi Cię " sprzedać " lepiej od innych kandydatów, a czytelnicy powinni od razu wziąć telefon i zadzwonić (lub wysłać e-mail), aby umówić się na rozmowę kwalifikacyjną. W przeciwnym razie czytelnik przegląda CV, myśli: „Tak, ta osoba ma coś w sobie”, ale jednak następnie przechodzi do kolejnego CV, umieszczając Twoje „poczekalni”.
Przyjrzyjmy się więc sposobom pisania agresywnych, aktualnych życiorysów, które się naprawdę sprawdzają.

CELE

Istnieje wiele opinii na temat tego, czy używać celu, lub tylko jak to zrobić, jeśli jest używany. Zdecydowanie NIE należy używać go w życiorysach na stanowiska dla kadry zarządzającej. CV dyrektora generalnego, dyrektora finansowego, dyrektora operacyjnego lub innego prezesa zarządu faktycznie wygląda i czyta się głupio, gdy używany jest cel. Ale dla kandydata na średnim lub podstawowym poziomie cel może być przydatny. Oto kilka sposobów na włączenie tej koncepcji do CV ... dla bardzo ukierunkowanego klienta, który dokładnie wie, czego chce: ... KIEROWNIK ZAKUPÓW ... AGENT ZAKUPÓW lub dla kogoś, kto chce pozostać w swoim schemacie kariery: DOŚWIADCZONY KSIĘGOWY KSIĘGOWY poszukuje stanowiska w postępowej organizacji, która wykorzysta udaną karierę, aby osiągnąć lub rozwinąć cele firmy. lub w przypadku klienta, który ma kilka dziedzin, w których chce się rozwijać: Kierownik zorientowany na wyniki poszukuje stanowiska dającego możliwości awansu; obszary zainteresowań obejmują handel detaliczny, elektronikę i technologie komunikacyjne. lub, jeśli ktoś chce zmienić karierę: AGRESYWNA osoba poszukuje kariery w sprzedaży, wykorzystując silne umiejętności interpersonalne, aby penetrować niewykorzystane rynki i budować bazę lojalnych klientów. To, co zauważysz w powyższych przypadkach, jest podkreślone w celu: KORZYŚĆ, jaką FIRMA otrzyma, jeśli zatrudni kandydata. To, czego nie podano, jest tym, czego TY chcesz. Firmy nie dbają o to, czego chcesz - chcą wiedzieć, co możesz dla NICH zrobić. Wadą w pisaniu celów jest to, że czasami po prostu mówią to samo, co 80+ innych CV znajdjących się na biurku osoby zajmującej się zatrudnieniem. Myślisz, że szukają trudnego stanowiska, które wykorzysta Twoje umiejętności. Och, to ekscytujące ... sprawia, że ​​chcesz po prostu wskoczyć do telefonu i zadzwonić do tej osoby, prawda? Stwierdzenie, że dana osoba szuka trudnego stanowiska, jest mylne. Czy kiedykolwiek powiedziałbyś, że szukałeś nudnej pracy? Oczywiście, że nie - więc nie mów tego, co oczywiste - to banał.

REFERENCJE DOSTARCZANE NA ŻYCZENIE

Użycie tego wyrażenia na końcu CV jest archaiczne. Współczesne CV to pomijają. Lepszym rozwiązaniem jest przygotowanego arkusza referencji zawodowej, który można zabrać ze sobą na rozmowę kwalifikacyjną i pozostawić rekruterowi, gdy wymagane są referencje.

ODPOWIEDZIALNY ZA

To słowo jest często nadużywane w CV. Rekruterzy najczęściej wyrażają opinię, że słowo „odpowiedzialny” odnosi się do kandydatów ze średniego i niższego szczebla, a nie kandydatów na stanowiska kierownicze. Słowo „odpowiedzialny za” jest właściwie bezużyteczne w CV. Zamiast pisać „Odpowiedzialny za wszystkie funkcje działu, w tym za zobowiązania / należności, listy płac i fakturowanie…”, sugerowałbym użycie słowa oznaczającego czynność, która najlepiej opisuje to, co ta osoba faktycznie robi - na przykład „Wykonywanie wszystkich funkcji działu, w tym ... ”lub„ Nadzorowanie wszystkich funkcji departamentu. „Odpowiedzialny” tak naprawdę nic nie MÓWI, nie daje jasnego wskazania tego, co faktycznie robisz. Wykonujesz dane czynności, kierujesz nimi, kontrolujesz je ? „Odpowiedzialny” jest zbyt ogólnikowy, aby powiedzieć, co tak naprawdę robisz.

JAK RÓWNIEŻ , PONADTO

Te słowa są używane przy opisywaniu codziennych funkcji: np  „Kontrolowanie i zarządzanie rocznymi budżetami w wysokości 12 milionów złotych. Ponadto komunikowanie się z dostawcami, aby negocjować korzystniejsze warunki i osiągać wyższe zyski”. Ponownie, „również” jest słowem dialogowym i zupełnie niepotrzebnym. Pisząc CV, najlepiej jest robić to, co niektórzy nazywają „ścisłym pisaniem”. To znaczy, aby wyeliminować jak najwięcej „i”, „również”, „także” itd., na ile to tylko możliwe. Zwykle nie są one konieczne i można je usunąć z CV bez utraty znaczenia.

LICZBY

Wbrew generalnym regułom, z wyjątkiem akademickich życiorysów, najlepiej jest używać cyfr w CV zamiast napisać słownie liczbę, nawet jeśli jest to 10 lub mniej. Gramatycznie raczej uczy się nas przeliterować liczby, takie jak trzy, pięć, siedem itd., Oraz zapisać cyframi większe liczby. Ponieważ życiorysy są często przeglądane tylko przez 15-20 sekund, faktyczne użycie liczb pomaga przyciągnąć uwagę czytelników , co oznacza, że spędzają więcej czasu na przeglądaniu i czytaniu Twojego CV - i to jest dobra rzecz! Można użyć słów „procent” lub „euro” („30 procent” lub „12 milionów euro”) - ale lepiej zamiast tego użyć symbolu, np. 30% lub 12 milionów €.

WYKSZTAŁCENIE CZY DOŚWIADZENIE ZAWODOWE

Kiedy skupić się na wykształceniu, a kiedy na doświadczeniu zawodowym, jest ważne. W przypadku niektórych dziedzin (na przykład nauczanie) ogólnie preferowane jest przedstawienie CV z referencjami i wykształceniem kandydata, nawet jeśli ma on duże doświadczenie. Niedawni absolwenci wyższych uczelni również powinni najpierw zdobyć wykształcenie, ponieważ jest to zazwyczaj ich największe osiągnięcie. Jednak ktoś, kto wrócił na studia, będąc jednocześnie zatrudnionym na pełny etat przez ostatnie lata, powinien mieć swoje CV oparte na podstawie doświadczenia, a NIE podkreślać, że właśnie uzyskał np tytuł licencjata . Te osoby nie są kandydatami rozpoczynającymi karierę zawodową - ich doświadczenie jest ważniejsze dla firmy niż ich wykształcenie. Pamiętaj, że wszystkie życiorysy NIE muszą kończyć się edukacją klienta.

CZAS TERAŹNIEJSZY CZY PRZESZŁY

Pisanie w czasie teraźniejszym jest zawsze bardziej agresywne niż pisanie w czasie przeszłym. Czasowniki w czasie przeszłym są w formie strony biernej, więc jeśli to możliwe, pisz w czasie teraźniejszym. Oczywiście, jeśli nadal jesteś zatrudniony, Twoje CV powinno być napisane w czasie teraźniejszym (zarządzanie, nadzorowanie, kontrolowanie itp.).

ZDJĘCIA

Jeśli nie jesteś aktorem, aktorką lub modelką, modelem pod żadnym pozorem nie dołączaj swojego zdjęcia. Firmy, zwłaszcza duże korporacje w dzisiejszych czasach są tak zaniepokojone pozwami , sprawami dyskryminacyjnymi i temu podobnymi, że w najlepszym przypadku natychmiast wyrzucą zdjęcie lub w najgorszym razie wyrzucą całe CV, zwłaszcza jeśli zdjęcie zostanie wydrukowane w CV. Firmy rekrutacyjne również są na to bardzo wrażliwe.

GRAFIKA

Uważaj, aby Twoje CV nie były „zbyt urocze”. Pamiętaj, firmy postrzegają Cię jako INWESTYCJĘ - wydają kwotę X pieniędzy, aby Cię pozyskać (wynagrodzenie) i chcą zobaczyć zwrot z inwestycji. To negocjacje biznesowe. Jeśli życiorys wydaje się zbyt „dekoracyjny” lub rozpraszający z powodu uroczych obrazków clipart lub zbyt dekoracyjnego papieru, Twoje CV może zostać natychmiast odrzcone.

DANE OSOBISTE

Stan cywilny, data urodzenia, hobby itp. nie mają obecnie praktycznie żadnego znaczenia w CV. Pamiętaj, że nie piszesz swojej biografii, sprzedajesz się na papierze: dlaczego pracodawca powinien zatrudnić właśnie CIEBIE ponad wszystkimi innymi, zwłaszcza gdy na biurku decydenta znajduje się kilkadziesiąt innych CV równie wykwalifikowanych kandydatów? Odpowiedz na to pytanie w CV, a napisz zwięzłe, solidne, zorientowane na wyniki CV ... w skrócie, zwycięskie, agresywne CV to rodzaj życiorysu, który jest niezbędny do dzisiejszego poszukiwania.


 
Facebook Twitter